Mums vienmēr ir bijis interesants kvesta istabu popularitātes fenomens.

Kāpēc visi, kas izmēģināja šo izklaidi, nepalika vienaldzīgi?


Pirmo mīklas istabu rašanās vēsture parasti atsauc atmiņā Budapeštu, kur pašlaik ir pieejams ārkārtīgi daudzu dažādu kvestu – gan arī labu, gan arī ne visai labu.


Alternatīvie avoti vēsta par to, ka šis kustības pirmsākumi ir meklējami Japānā, jo tehnoloģiski attīstītiem un izdomas bagātajiem japāņiem gribējās pārvērst klasiskos kvestus no datorspēļu žanra uz realitāti.


Mūsdienās vairums no mums pārnes komunikāciju un saskarsmi ar līdzcilvēkiem uz sociālajiem medijiem, tīkliem, facebook.com un twitter.com, kas ļauj ātri un jebkurā brīdī padalīties ar interesantu bildi, tīmekļa plašumos atrasto dziesmu vai video. Tas viss ir jauki, vai nē?.. Tomēr dzīvās cilvēciskās saskarnes laiks starp cilvēkiem mazinās, tā deficītu jūtami saredz laikmetīgo cilvēku paaudze.


Mums šķiet, ka Eiropas aizraušanas bums ar reālistiskajiem kvestiem ir tajā vienkāršajā iemeslā, ka tie sniedz spēlētāja iespēju fiziski mijiedarboties ar apkārtējo pasauli un citiem spēlētājiem, var teikt – spēlēt spēli offline realitātē. Šeit visu var pataustīt, pārvietot, izmēģināt pielietot nestandarta veidā. Escape-istabas atrodas it kā uz vidu pasauļu robežas – īstas pasaules, kurā mēs esam pieraduši dzīvot, un iluzorās pasaules, kuru radījušas grāmatas, filmas un datorspēles. Apvienot šis divas pasaules kopā un izdzīvot vienu stundu fantastiskā spēlē – kas vēl varētu piedāvāt kaut ko tādu?


Istabas ar mīklām kļuva par lielisku izpriecu veidi – tajās var aktīvi pavadīt laiku kopā ar draugiem, iedibināt jaunus interesantus kontaktus un iepazīšanās, iedomāties sevi interesanta stāsta galvenā varoņa lomā – un, pavisam noteikti, izklaidēties, risinot dažādas mīklas un uzdevumus, kuri ved komandu uz kopējo mērķi – kārotām atvērtām durvīm.

Leave a Reply

Your email address will not be published.